CloudPBX uruchamia API

System CloudPBX zapewnia komplet narzędzi konfiguracyjnych i wspomagających pracę z wirtualnymi centralami telefonicznymi. Dzięki temu użytkownicy mogą we własnym zakresie dokonywać zmian aranżacyjnych, pobierać dane billingowe, czy modyfikować usługi abonenckie. Nowością wprowadzoną w ostatnim czasie jest interfejs programistyczny, który w bezpieczny sposób pozwala na integrację własnego oprogramowania z pewnymi funkcjami centrali. Dzięki temu można zwiększyć funkcjonalność aplikacji CRM wykorzystywanych przez klientów.

API CloudPBX zbudowane jest w technologii REST/WebSocket i umożliwia inicjowanie połączeń, dostęp do billingów, przeglądanie i pobieranie nagrań, a także odbieranie zdarzeń centrali. Taki zestaw instrukcji daje dużą przestrzeń implementacyjną w integrowanym oprogramowaniu.

Pierwsze efekty nowej funkcjonalności wykorzystała firma Infotel Software tworząca oprogramowanie ProDentis dedykowane gabinetom dentystycznym. Dzięki temu użytkownicy ProDentis-a będą mogli cieszyć się analizami połączeń telefonicznych i odsłuchiwaniem nagrań bezpośrednio z aplikacji.