Systemy i platformy VoIP dla operatorów
wydajność i stabilność
Platforma SoftSwitch OpenCom
Platforma komunikacyjna VoIP dużej pojemności dla operatorów telekomunikacyjnych. OpenCom to w pełni skalowalne rozwiązanie, które zastępując tradycyjną centralę operatorską, podnosi poziom usług telekomunikacyjnych na nowy, technologiczny poziom. Wykorzystanie sieci IP, która stanowi bazę transportową dla usług głosowych, pozwala na rezygnację z tradycyjnej infrastruktury miedzianej. Dzięki temu nakłady na uruchomienie operatorskiej sieci telekomunikacyjnej mogą zostać znacznie zminimalizowane.
Platforma VoIP OpenCom zapewnia pełen pakiet usług abonenckich, transmisję audio i wideo, zaawansowane możliwości aranżacyjne, oraz rozproszoną architekturę bazującą na logice sieci NGN. Technologia OpenCom i otwarta architektura systemu, umożliwiają skalowalność rozwiązania, stabilną obsługę dziesiątek tysięcy abonentów i ruchu na poziomie setek erlangów. Dodatkowe mechanizmy redundancyjne zapewniają bezpieczeństwo i ciągłość działania systemu VoIP.
- Najważniejsze cechy
- Usługi abonenckie
- Elementy systemu
- obsługa łączy E1 w sygnalizacji SS7, DSS1, MFC/R2
- obsługa łączy IP w sygnalizacji SIP oraz IAX
- wsparcie dla terminali będących za NAT
- przenaszalność numerów
- rejonizacja abonentów dla służb ratunkowych
- moduł taryfikacyjny
- obsłuka kodeków G711a, G711u, G722, G729, G726, gsm, OPUS
- Szyfrowanie STRP, SIP/TLS
- zestaw mechanizmów bezpieczeństwa
- przeadresowanie natychmiastowe połączenia na inny numer CF
- przeadresowanie połączenia na inny numer w przypadku zajętości CFB
- przeadresowanie połączenia na inny numer w przypadku nieosiągalności CFU
- blokada prezentacji numeru CLIR
- prezentacja numeru abonenta wywołującego CLIP
- połączenie oczekujące CW
- blokada połączeń przychodzących (nie przeszkadzać) DND
- poczta głosowa z usługą wysyłania wiadomości głosowych na adres e-mail VMAIL
- dyskryminator statyczny w ruchu wychodzącym
- dyskryminator dynamiczny w ruchu wychodzącym OCB-UC
- numeracja skrócona CENTREX
- nagrywanie rozmów REC
- wirtualny faks Fax2Mail oraz Mail2Fax
- dynamiczny fax - przekazanie połączenia na odbiornik faksów Forward2Fax
- limitowanie miesięczne do ustalonej wysokości kwoty
- limitowanie numerów premium
W zależności od liczby obsługiwanych abonentów oraz wymagań klienta, ustalamy architekturę systemu VoIP – ilość serwerów oraz pełnione przez nie funkcje. Punkt styku z siecią PSTN realizujemy w oparciu o interfejsy ze sprzętowymi tłumikami echa.
Elementem zarządzającym dla central OpenCom jest aplikacja OpenVisor która zawiera komplet narzędzi wymaganych do sprawnego administrowania kontami anonenckimi, usługami i komutacją. Cechy aplikacji:
- pełne możliwości aranżacyjne platformy
- łatwe zarządzanie kontami i usługami abonenckimi
- przeglądanie billingu i export do plików csv oraz pdf
- graficzne statystyki zajętości łączy do operatorów nadrzędnych
- implementacja i zarządzanie komunikatami słownymi użytkownika
- nagrywanie rozmów, przeglądanie i filtrowanie plików z nagraniami
- monitoring serwerów wchodzących w skład platformy
- monitoring terminali abonenckich
- provisioning terminali