Systemy i platformy VoIP dla operatorów

wydajność i stabilność

Platforma SoftSwitch OpenCom

Platforma komunikacyjna VoIP dużej pojemności dla operatorów telekomunikacyjnych. OpenCom to w pełni skalowalne rozwiązanie, które zastępując tradycyjną centralę operatorską, podnosi poziom usług telekomunikacyjnych na nowy, technologiczny poziom. Wykorzystanie sieci IP, która stanowi bazę transportową dla usług głosowych, pozwala na rezygnację z tradycyjnej infrastruktury miedzianej. Dzięki temu nakłady na uruchomienie operatorskiej sieci telekomunikacyjnej mogą zostać znacznie zminimalizowane.
Platforma VoIP OpenCom zapewnia pełen pakiet usług abonenckich, transmisję audio i wideo, zaawansowane możliwości aranżacyjne, oraz rozproszoną architekturę bazującą na logice sieci NGN. Technologia OpenCom i otwarta architektura systemu, umożliwiają skalowalność rozwiązania, stabilną obsługę dziesiątek tysięcy abonentów i ruchu na poziomie setek erlangów. Dodatkowe mechanizmy redundancyjne zapewniają bezpieczeństwo i ciągłość działania systemu VoIP.

  • Najważniejsze cechy
  • Usługi abonenckie
  • Elementy systemu
  • obsługa łączy E1 w sygnalizacji SS7, DSS1, MFC/R2
  • obsługa łączy IP w sygnalizacji SIP oraz IAX
  • wsparcie dla terminali będących za NAT
  • przenaszalność numerów
  • rejonizacja abonentów dla służb ratunkowych
  • moduł taryfikacyjny
  • obsłuka kodeków G711a, G711u, G722, G729, G726, gsm, OPUS
  • Szyfrowanie STRP, SIP/TLS
  • zestaw mechanizmów bezpieczeństwa
  • przeadresowanie natychmiastowe połączenia na inny numer CF
  • przeadresowanie połączenia na inny numer w przypadku zajętości CFB
  • przeadresowanie połączenia na inny numer w przypadku nieosiągalności CFU
  • blokada prezentacji numeru CLIR
  • prezentacja numeru abonenta wywołującego CLIP
  • połączenie oczekujące CW
  • blokada połączeń przychodzących (nie przeszkadzać) DND
  • poczta głosowa z usługą wysyłania wiadomości głosowych na adres e-mail VMAIL
  • dyskryminator statyczny w ruchu wychodzącym
  • dyskryminator dynamiczny w ruchu wychodzącym OCB-UC
  • numeracja skrócona CENTREX
  • nagrywanie rozmów REC
  • wirtualny faks Fax2Mail oraz Mail2Fax
  • dynamiczny fax - przekazanie połączenia na odbiornik faksów Forward2Fax
  • limitowanie miesięczne do ustalonej wysokości kwoty
  • limitowanie numerów premium

W zależności od liczby obsługiwanych abonentów oraz wymagań klienta, ustalamy architekturę systemu VoIP – ilość serwerów oraz pełnione przez nie funkcje. Punkt styku z siecią PSTN realizujemy w oparciu o interfejsy ze sprzętowymi tłumikami echa.

Elementem zarządzającym dla central OpenCom jest aplikacja OpenVisor która zawiera komplet narzędzi wymaganych do sprawnego administrowania kontami anonenckimi, usługami i komutacją.  Cechy aplikacji:

  • pełne możliwości aranżacyjne platformy
  • łatwe zarządzanie kontami i usługami abonenckimi
  • przeglądanie billingu i export do plików csv oraz pdf
  • graficzne statystyki zajętości łączy do operatorów nadrzędnych
  • implementacja i zarządzanie komunikatami słownymi użytkownika
  • nagrywanie rozmów, przeglądanie i filtrowanie plików z nagraniami
  • monitoring serwerów wchodzących w skład platformy
  • monitoring terminali abonenckich
  • provisioning terminali