Jedną z podstawowych zalet telefonii VoIP jest niezależność terytorialna. Dysponując dostępem do sieci komputerowej abonent może wykonywać połączenia ze swojego numeru poprzez centralę OpenComPBX. Oczywiście wymagany do tego celu jest jeszcze terminal VoIP. W przypadku pracowników mobilnych możemy wyeliminować klasyczny telefon IP i zastąpić go aplikacją na komputerze lub smartfonie.

Istnieje wiele aplikacji typu SoftPhone, dostępnych w sklepach AppStore, Google Play lub na stronach producentów. Często są to darmowe aplikacje z możliwością płatnego rozszerzenia. Ich przydatność i jakość działania często jest dyskusyjna, jednak na pewno znajdziemy tam aplikacje godne polecenia.

Dzięki nawiązaniu współpracy z producentem softphona Zoiper, OpenComPBX uzyskał wsparcie dla tej aplikacji w postaci interfejsu do łatwej konfiguracji. Obecnie aplikacja PBXVisor może wyświetlać specjalny kod QR, który po zeskanowaniu w aplikacji automatycznie konfiguruje wszystkie parametry połączenia z centralą. Znaczie usprawnia to proces konfiguracji i uwalnia od uciążliwego ręcznego przepisywania parametrów logowania terminala.

Softphone Zoiper został przetestowany pod kątem funkcjonalnym oraz w zakresie kompatybilności i zgodności ze standardami, dzięki czemu możemy udzielić rekomendacji w zakresie współpracy z cnetralą OpenComPBX.

Dzięki współpracy z firmą ZoIper, platforma CloudPBX została zakwalifikowana jako dostawca usług VoIP, dzięki czemu po zainstalowaniu aplikacji nasza usługa dostępna jest na liście predefiniowanych operatorów co znacznie upraszcza proces konfiguracji.

Softphone Zoiper dostępny jest w wersji darmowej oraz rozszerzonej płatnej na komputery oraz smartfony.